iDnes: Po Ostravě chtějí krotit velké množství reklamy i další města kraje
Po Ostravě přibývají v Moravskoslezském kraji další města, která se chtějí vypořádat s obrovským množstvím
Výběr z médií kolem témat architektura, veřejný prostor, vizuální smog apod.
Po Ostravě přibývají v Moravskoslezském kraji další města, která se chtějí vypořádat s obrovským množstvím
Částečně vylidněná centra měst v posledních měsících odhalila, jak krásné mohou jejich prostory být, když v nich
Veřejný prostor plný reklam a kolemjdoucí jako jejich nedobrovolní rukojmí. Těmto tématům se věnuje nová
Plachty lákající zákazníky slevami do prodejen, reklamní cedule nebo plakáty na různé kulturní akce někde
[Tisková zpráva ze dne 3. 2. 2021, Valašské Meziříčí] Více zeleně, nové povrchy či mobiliář, ale také vodní prvek a pítko, nejen to přinese rozsáhlá revitalizace valašskomeziříčského náměstí. Dlouho očekávaný projekt s náklady 62 milionů Kč, odstartuje letos v létě a dokončen má být příští rok. Zastupitelé na svém lednovém
Brno má vlastní publikaci, která se věnuje procesu tvorby veřejného prostranství. Je určena široké veřejnosti, architektům či projektantům. Téměř tři roky na knize pracovala Kancelář architekta města Brna (KAM) společně s týmem deseti autorů. Publikace je dostupná i online.
Pandemie zavřela muzea i galerie. Výstavy jsou rušeny nebo přeloženy. Umělecká díla ale můžete spatřit klidně i na sídlišti nebo cestou do práce. S touto myšlenkou nedávno přišly i některé pražské radnice. Vznikly tak mapy umění.
Opět trochu oživit veřejný prostor v době uzavřených divadel a dalších sálů se ve čtvrtek pokusil Cirk La Putyka a spřátelení umělci. V centru Prahy uspořádali akci Oživené výlohy, kdy herci za okny uzavřených podniků hráli pro kolemjdoucí.
Jak by mělo město vypadat? Obejde se bez nevkusných reklamních poutačů a výkladních skříní? Kancelář architektury města Liberec (KAM) připravuje manuál, který by měl pomoci „vyčistit“ město od takzvaného vizuálního smogu.
Dokáží velcí hráči na trhu přispět ke zpříjemnění prostředí měst? Samozřejmě. A to pomocí úpravy komunikace se zákazníky a omezením rušivé reklamy ve veřejném prostoru. Jak taková spolupráce firem a odborníků může vypadat a jaké přináší výsledky se dočtete v následujícím rozhovoru.
Zakladatel magazínu a podcastu Meziprostory / O estetice ve veřejném prostoru
Asociace za estetiku veřejného prostoru usiluje o popularizaci a postupnou a stabilní kultivaci veřejného prostoru. Jsme přesvědčeni, že estetizace veřejného prostoru významně přispívá k atraktivitě a úspěšnosti regionů.
Spojujeme a podporujeme všechny, kterým není lhostejná estetická podoba a kvalita veřejného prostoru, a kdo chtějí přispívat k jeho kultivaci a trvalému zlepšování.
Magazín a podcast Meziprostory: o nakládání s veřejným prostorem, jeho estetizaci a atraktivitě
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.